Sandra Oh zavítala do své alma mater

24.10.2009 13:29

            Nevím, jak vy, ale já osobně jsem o minulosti Sandry Oh, alias Cristiny Yangové, nikdy moc nevěděl. Kde studovala? Co dělala ještě předtím, než se dostala do Chirurgů? Pár odpovědí vám snad poskytne tento stručný článek.

            Sandra  se narodila v kanadské Ottawě a studovala na DAMU v Montrealu. Ještě než se proslavila svojí rolí Dr. Yangové, zahrála si ve více než 50 televizních seriálech a filmech. Objevila se i ve filmu Bokovka, který byl nominován celkem na 5 cen Akademie, ale nakonec si odnesl jediného Oskara – za Nejlepší Adaptovaný Scénář.

            Právě do svojí almy mater se Sandra v nedávné době vrátila, aby zde přejala Gascon-Thomasovu cenu, která se každoročně udílí hercům a herečkám, kteří nejen pomohli změnit tvář divadla a filmových umění, ale také se stali vzorovými příklady všem současným univerzitním studentům.

            Sandra při této příležitosti také pronesla pár slov. Svěřila se například s tím, jak vůbec začala její dráha na této škole: „ Věděla jsem jenom, že jsem sama v Montrealu, a mám před sebou dvě zkoušky. Tu první – na naší školu – jsem brala jen jako rozehřívačku před tou, na které mi záleželo víc – a kam jsem se, mimochodem, nedostala.“ Tím do jednoho pobavila všech 150 současných i bývalých studentů, kteří se na ní přišli podívat.

            Oh dále řekla, že „to nejdůležitější, co mě tahle škola naučila, nebylo to, jak se stát lepší herečkou, ale spíše jak se sama jako herečka brát. Ono je totiž po škole jen na vás, abyste právě na tohle přišli. Nejde sice o nic tak strašného, že by vás už nikdy nemělo potkat to potěšení a zadostiučinění z dobromyslné a kolektivní práce. Jde spíš o to, že se o vás už nikdo nebude starat. Nikdo vám úspěch přímo do náruče nehodí. A i když se vám dostane něčeho, co bude vypadat jako úspěch, pořád budete potřebovat vědě, jak v něm plavat, aniž byste se utopili.“