Rozhovor s Brooke Smith o jejím odchodu

16.11.2008 16:25

 

           Postava Ericy Hahnové nám tedy definitivně opustila ansámbl Chirurgů. Jak by to dopadlo mezi ní a Callie se tak již nikdy nedozvíme. A komuže to můžeme za tento zásah do vývoje děje v seriálu „poděkovat“? Vedení televizní stanice ABC, na které se Chirurgové vysílají. To mělo totiž „problémy“ s otevřenými rozhovory Callie s Ericou (zejména se jim pak nelíbila vyjádření jako „neprobádaná oblast“ nebo „jižně od hranic“) a pak také s postavou Ericy jako takové. V podstatě jí neměli rádi, tak proč by se na ní měli dívat, že?

 

           Nu, doufejme, že vedení neomrzí i další postavy. Teď už se ale podívejme na to, co Brooke Smith uvedla už v trochu starším v rozhovoru s Michaelem Ausiellem.

 

Web AUSIELLO: Co se u všech čertů stalo?

Brooke Smith:  Byla jsem hodně nadšená, když jsem se dozvěděla, že mezi Ericou a Callie se vytvoří vážný vztah. A skutečně jsem doufala, že všem ukážeme, jak to vypadá, když se do sebe zamilují dvě ženy a hlavně, že se s tímto vztahem bude zacházet jako s každým jiným heterosexuálním, který je v televizi k vidění. Takže jsem byla velice překvapená a zklamaná, když mi tak najednou oznámili, že s mojí postavou končí.

 

Nic víc vám neřekli?

Ne. Vlastně jste to byl vy, kdo mě v červenci na červeném koberci před tímto varoval. Řekl jste mi, že občas televizní stanice, co se týče homosexuálních vztahů, rychle vychladnou. Byla jsem tak naivní. Myslela jsem si:“Vždyť už se píše rok 2008.“ Začínám si ale uvědomovat, že ne každý to cítí tak, jako já.

 

Měla jste pocit, že jsou lidé z tohoto vztahu nervózní?

Ne. V práci jsem nic takového nepociťovala. Zdálo se mi také, že většina fanoušků mu držela palce. Myslím, že se už asi nikdy nedozvím, proč k tomu opravdu došlo.

 

Kdy jste se to dozvěděla?

Zjistila jsem to někdy v polovině září, brzy poté, co jsem dotočila monolog, který byl odvysílán minulý týden, a v němž se Erica doznává, že je lesbička. Je docela vtipné, že mi po jeho natočení mnozí členové štábu říkali, že to byla skvělá scéna, jedna z nejlepších, které v seriálu kdy natočili. Takže jsem byla skutečně šokovaná. Srazilo mě to na kolena, když mi to řekli. Byla to poslední věc, kterou bych čekala. Když mi to oznámili, zeptala jsem se:“A kdy se to má stát?“ Načež mi odpověděli:“Příští epizoda je vaše poslední.“ Je to přesně ten díl, který bude vysílán tento čtvrtek. Bylo to opravdu náhlé.

 

Počkejte moment – vaše poslední epizoda je už tento čtvrtek?

Ano.

 

Jak se s vaší postavou rozloučíme.

Vlastně nijak. Ve své poslední scéně mířím rozčílená k autu. Upřímně nemám ponětí, co se stane v příští epizodě. Moc jsem toho nezaslechla.

 

Kdo vám to oznámil?

Shonda.

 

Slyšel jsem, že to nebylo ani tak její rozhodnutí, jako spíše vedení ABC.

Musím vám říct, že i já mám tenhle pocit. Nevím to jistě, ale s určitostí to vypadalo tak, že má Shonda s mojí postavou velké plány. Ale byl to jen můj pocit.

 

Zdála se rozrušená?

To opravdu ano. Ten týden byl pro mě celý pod psa, takže jsem na ní vyhrkla něco jako: „Co se to s tímhle byznysem pro Boha děje?“ Ona mi na to řekla: „Ne, ne, jsi skutečně výborná herečka. Máme tě rádi.“ Zdálo se, že to rozhodnutí přišlo shora. Neměla jsem pocit, že by bylo její.

 

Jak na to reagovala Sara Ramirez [Callie]?

Byla v šoku. Právě já jí to řekla. Trvalo jí několik dní, než se s tím srovnala. Překvapilo to doslova všechny.

 

Líbil se vám směr, kterým se vaše příběhová linie ubírala?

Víte, začínala jsem tomu přicházet na chuť, ano. Osobně jsem trochu postrádala trpělivost s tou jejich homosexuální panikou, ale beztak šlo spíše o Caliinu věc. Myslím, že Dr. Hahnová se s tím už začínala srovnávat.

 

Co jste říkala na to, že Callie chodí za Markem, aby se přiučila v objevování „neprobádané oblasti“?

Přišlo mi to až moc sentimentální. Když jste žena, tak přeci víte, jak si udělat dobře, ne? Ale zdálo se, že to nikomu nevadí.

 

Jak to všechno vůbec snášíte?

Vlastně se mi to stalo poprvé. Nikdy jsem ale neměla pocit, že jsem udělala něco špatně. Byla jsem jen hodně překvapená. Přestěhovala jsem kvůli tomu celou rodinu do L.A. takže jsem si pak říkala: „Cože?“ Ale z nějakého důvodu se cítím v pořádku. Mám pocit, že to bude v pohodě. 

 

 

A co na to říká Shonda Rhimes?

Brooke Smith samozřejmě nedostala padáka za to, že hrála lesbičku. To jasně není žádný problém, vzhledem k tomu, že v seriálu už lesbická postava je – Calliope Torresová. Sara Ramirez je neuvěřitelně zábavná a dramatická herečka a my chtěla dát pořádně najevo její kouzlo. Naneštěstí jsme se však shodli na tom, že kouzlo a chemie s postavou Dr. Hahnové by na delší čas nevydrželo. Dopad vztahu mezi Callie a Ericou pocítí a dá najevo postava Torresové. Myslím ale, že by tento vztah znevážilo, kdybychom jednoduše vyměnili Ericu na „jinou lesbičku“. Pokud si ještě vzpomínáte, Kristina truchlila nad ztrátou Burka celou jednu sezónu.

 autor: Jumpstar

Erica Hahn Photo